dissabte, 27 de juny del 2026

Estampetes i clavariesses de Sant Antoni (Aldaia, 1947)

Bon dia,

Anit, a fosques, traguí un xicotet cantoral ("Celebrem el Senyor") que em donà Pere Riutort cap a 1997, publicat per Editorial Regina en 1990, i de què ell féu la revisió literària.

Llavors, viu que dins hi havia detalls de l'àvia Paquita (ma àvia paterna) i de Manuel Alfonso ("l'avi Nelo", besoncle de mon pare i oncle de l'esmentada padrina, nat cap a 1870) i, per exemple, d'un acte religiós de gener de 1936 i el nom de les clavariesses de la festa de Sant Antoni de 1947, en què figurava l'àvia Paquita ("Francisca Iglesia"). 

Ací ho teniu.

Avant les atxes.

Una forta abraçada,

Lluís 


****


Ací en teniu les fotos, fetes hui, 27 de juny del 2026. 

Com podem capir en una estampeta de 1947 en relació amb la festa de Sant Antoni "del porquet", fou organitzada per dones, una constant en la història d'aquesta vila de l'Horta de València, si més no, fins a la segona dècada del segle XXI. Aquell any esdevingué el 4 de maig, després que una nova escultura hagués estat feta. La pagà Manuel Alfonso.




























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Estampetes i clavariesses de Sant Antoni (Aldaia, 1947)

Bon dia, Anit, a fosques, traguí un xicotet cantoral ( "Celebrem el Senyor" ) que em donà Pere Riutort cap a 1997, publicat per Ed...